BZNR forum
Autor Poruka

<  Procena rizika  ~  procena rizika za terenske radnike

Uros
Poslao: Uto Jan 10, 2012 13:26 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 19 Apr 2010 Poruke: 32
????

Kako uraditi procenu rzika za radnike koji svakodnevno menjaju lokacije rada??? Danas BG, sutra NS, prekosutra Čačak i sl.

Može li da se uradi procena kao radno meste terenski radnik gde bi se predvidelo šta bi moglo da se desi na određenom terenu iz iskustva iz prakse. Navedu se svi rizici i sve opasnosti i štetnosti??!!??
Da li je to validno???

Kako rešiti ovakvu situaciju?
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
milutin.jelić
Poslao: Pet Jan 13, 2012 15:49 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 21 Apr 2008 Poruke: 137
U suštini, problem je jednostavan. Procena rizika je stalan proces i za svako novo radno mesto, ili u svakoj novoj situaciji treba da se izvrši procena rizika i definiše način i mere za bezbedan rad. To je prvenstveno posao neposrednih rukovodilaca, onih koji organizuju i izdaju naloge za rad. Naravno mogu da konsultuju i stručna lica (za BZR i/ili druga). Procena mora biti dokumentovana, zabeležena, na bilo koji način. Bez procene i obezbeđivanja potrebnih uslova ne bi smeo da otpočne rad.

E, sad. Kod nas je problem što se zahteva procena u vidu formalizovanog akta o proceni rizika kao stalnog i trajnog dokumenta (koji se doduše menja i dopunjuje u slučajevima koje nalaže pravilnik), ali ipak ostaje statična kategorija, tako da poslodavac ima akt a ponekad nema stvarnu procenu za stvarnu situaciju. Problem je i što je procena isključivo vezena za radna mesta a ona su ponekad vrlo promenljiva.

Kako pomiriti ove dve stvari?
O tome je već bilo priloga na forumu, prvenstveno vezeno za gradilišta, ali evo još jednom. Moj stav je da se u aktu izvrši opšta procena rizika za RM, recimo terenski rad, s tim što se i ovde može grupisati, zavisno od grupe poslova: (terenski rad – monteri, terenski rad – električari, terenski rad u iskopima…, zavisno od delatnosti poslodavca) i tu se procene relativno stalni elemenati (pogledaj definiciju radnog mesta i radne okoline), najčešće su to rizici vezani za poslove i samo delimično za prostor, uslove i odnose. Po toj proceni se i izvrši osnovno osposobljavanje zaposlenih, izvrše zdravstveni pregledi, podele SLZ i td. U svakoj novoj situaciji, pre nego što se počne sa radom vrši se dopunska procena, aneks procene, poseban dokument, šta god, kojim se dokumentuje da su sagledani svi stvarni uslovi vezani za prostor, konkretne poslove, uslove i odnose. Za gradilišta se to po Uredbi, za sada, radi u elaboratu o uređenju gradilišta. Na osnovu ove procene definišu se potrebe za dopunskom obukom, pregledima, SLZ i td.

Znači, važno je da to sve bude dokumentovano, makar na toalet papiru, jer to je važno za sud, ako, ne daj bože dotle dođe. To je smisao evropskih propisa: Direktiva 391 kaže da poslodavci trebaju biti u posedu procene svih rizika… Ne kaže se ni da imaju akt, niti elaborat, ali recimo na gradilištu, rukovodilac projekta neće uvesti u posao ni jednog izvođača ako mu ne da potpisan papir sa procenom rizika i merama. Kod nas, ako se desi teška povreda ili smrt, istražni sudija prvo istražuje ko mu je izdao zadatak i da li je zaposlenima obezbedio bezbedne uslove. To se, u suštini, dokumentuje ovakvom procenom.
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku

Prikaži poruke iz poslednjih:  

Sva vremena su GMT + 2 sata
Strana 1 od 1
Napiši novu temu

Idi na:  

Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu