BZNR forum
Autor Poruka

<  Važni datumi i dešavanja  ~  28.april - Dan BZR u RS

galamic
Poslao: Ned Apr 29, 2012 08:03 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 17 Avg 2008 Poruke: 1571 Lokacija: Beograd
Svetski dan bezbednosti i zdravlja na radu
Beta | 28. 04. 2012. - 11:52h |

Svetski dan bezbednosti i zdravlja na radu i Dan bezbednosti i zdravlja na ardu u Srbiji obeležava se danas, a statistika pokazuje da u Srbiji na radnom mestu godišnje strada oko 40 radnika, a oko 1.000 njih se teško povredi.

Statistika pokazuje da se najveći broj povreda na radu dešava zbog nepoštovanja bezbednosnih propisa i nekorišćenja zaštitne opreme, a povrede su najčešće na gradilištima.

Podaci Međunarodne organizacije rada pokazuju da godišnje 2,3 miliona ljudi u svetu pogine na poslu, što je u proseku 6.300 ljudi svakog dana, a posledica toga su gubici od četiri odsto svetskog bruto nacionalnog proizvoda.


Povrede se ne događaju, one su prouzrokovane! (Jan Eqvist)
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email
galamic
Poslao: Uto Maj 01, 2012 21:51 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 17 Avg 2008 Poruke: 1571 Lokacija: Beograd
Umor pilota obara avione
Večernje novosti, | 01. maj 2012. 20:57 |

Svaki peti pad aviona uzrokovan zamorom, pokazuje statistika. Pilot u Evropi trebalo bi da leti 100 sati mesečno

PILOTI i stjuardese širom Evrope, uključujući i letačko osoblje srpske nacionalne avio-kompanije, ustali su protiv pravilnika o radnom vremenu, koji je predložila Evropska agencija za bezbednost letenja. Na ovaj predlog stiglo je 60.000 primedbi, a letači Starog kontinenta narednog meseca održaće veliki miting u Kelnu protiv usvajanja ovog dokumenta, kojim se, kako smatraju, i te kako ugrožava bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Naime, pravilnikom je predviđeno da pilot u toku dana može da ima i više od 13 radnih sati, odnosno avionom može da upravlja i više od 11 časova. Mesečno u vazduhu treba da provede 100 sati umesto sadašnjih 60, koliko je za komandama primera radi pilot u Francuskoj. Letači traže od Agencije da svoje pravilnike prilagodi naučnim i medicinskim dokazima.

- Naučno je dokazano da se posle devet sati upravljanja avionom značajno povećava radni zamor, koji utiče na moguće greške, a u vazdušnom saobraćaju one mogu da budu kobne - kaže za "Novosti" Predrag Radosavljević, predsednik Udruženja linijskih pilota Srbije. - Još ako se taj radni zamor akumulira, onda može da se desi nesreća poput one u Indiji kada je poginulo više od 159 putnika i članova posade među kojima i naš pilot Zlatko Glušica, koji je upravljao avionom. Crna statistika pokazuje da svaki peti avion pada zbog radnog zamora pilota.

- Predložiti pravilnik u skladu sa onim što nauka preporučuje, sa jedinim ciljem a to je bezbednost, bi naravno doveo Agenciju u direktan sukob sa moćnim evropskim lobijem avioprevozilaca - ističe Radosavljević. Letenje noću, bi trebalo ograničiti na maksimum 10 sati, a Agencija je pravilnikom predložila 11 sati u skladu sa zahtevom avio-kompanija.

NAPOMENA:
Veoma interesantna tema, kao mogućnost diskusuje na savetovanju, 8. maja u Beogradu. Bila bi dobra prilika pozvati i pilote na savetovanje o propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email

Prikaži poruke iz poslednjih:  

Sva vremena su GMT + 2 sata
Strana 2 od 2
Idi na stranu Prethodni  1, 2
Napiši novu temu

Idi na:  

Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu