BZNR forum
Autor Poruka

<  BZR  ~  KOJE POSLOVE UČENICI NE SMEJU DA RDE U PRAKSI

Slobodanka.Radojevic
Poslao: Uto Feb 27, 2018 14:38 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 07 Apr 2008 Poruke: 1084
Извор: РТС, 25. феб 2018.

Дуално образовање у Србији у 127 школа већ похађа више од 2.300 ђака мада Закон о дуалном образовању ступа на снагу од школске 2019. године. Да би заштитила ученике, од повреда или злоупотреба, Управа за безбедност и здравље на раду донела је Уредбу о утврђивању опасног рада за децу у којој су набројани опасни послови које ученици не смеју да раде. Ограничен им је висински и ноћни рад, а забрањен рад у кесонима и на местима изложеним ниским температурама, јонизујућем зрачењу и токсинима.

Ваздухопловни техничари на праксу иду један дан недељно, уз пратњу професора и компанијских инструктора који их распоређују на послове и брину о њима.

Лазар Ловрић, ученик Ваздухопловне академије каже да помажу мајсторима шта год им је потребно.

"Поштујемо мере безбедности као што су комбинезони, идентификационе картице, одговарајућа опрема. Наравно како се приступа авиону зависно од врсте радова, да ли картица мора бити извучена или увучена, да ли се смеју носити алати у џеповима", испричао је Ловрић.

Ивана Миљковић, ученица Ваздухопловне академије каже да се ИД картице које су обавезне за ношење склањају за време неког рада на одређеном делу авиона да не би дошло до увлачења или било каквог квара машине на којој се ради.

Посао је разноврсан, нису увек са истим мајстором а кажу најтежи је рад на мотору.

"Ако је неки део баш у мотору, онда цео мотор мора да се расклапа, ако је неки површински део само се отвори поклопац мотора", каже Никола Раца, ученик Ваздухопловне академије.

Свака група ученика има компанијског инструктора који је обучен и овлашћен за рад са њима и који сарађује са професором.

"Усаглашавају дневни план радова и сви радови на авиону се обављају у складу са компанијским процедурама. И сви ученици су обавезни да пређу ту базну обуку да би могли уопште да приступе авиону", рекао је Владимир Златановић, шеф Базног одржавања "Јат технике."

Професор Ваздухопловне академије Дино Алић рекао је да пре него што дођу на практичну наставу у хангар, имају практичну наставу у школи и првих 12 часова наставе се односи на безбедност.

Када су одређивали списак послова које ученици не смеју да раде, стручњаци кажу да идеја није била забранити неке послове већ свести их на безбедну меру.

"Да се ограниче послови који би могли на утичу на морал деце, да се послови који би утицати на редовно похађање школе и образовање деце, такође, прогласе опасним пословима", каже проф. др Петар Булат са Медицинског факултета у Београду.

"Важно је само да они раде послове које могу да раде, који нису изнад њихових психичких односно физичких способности и да буде увек неко присутан ко ће им указати на мере безбедности и здравље на раду", рекла је Марина Фуртула, в. д. директорка Управе за безбедност и здравље на раду.

Забрањено је да деца раде у кладионицама и у неким другим секторима као што су погребне услуге. Нису забележене повреде ђака у систему дуалног образовања, а осигурање од повреда на раду њима плаћа послодавац.
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku

Prikaži poruke iz poslednjih:  

Sva vremena su GMT + 2 sata
Strana 1 od 1
BZNR forum  ~  BZR
Napiši novu temu

Idi na:  

Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu