BZNR forum
Autor Poruka

<  Procena rizika  ~  VILJUŠKARISTA rizično radno mesto ili ne

ZJZ
Poslao: Pon Maj 29, 2017 13:25 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 23 Mar 2011 Poruke: 94
Koristim ovu temu, kako ne bih otvarao sličnu, mada se moje razmišljanje ne odnosi direktno na samu "procenu rizika".
Rad sa ovim sredstvom je opšte prihvaćen u svim sferama rada (industrija, rudarstvo, poljoprivreda, trgovina,...), postoje različita tumačenja šta se sve može i kako raditi sa viljuškarom.
Postoji Pravilnik o ZNR pri utovaru tereta... ("Sl. list SFRJ", br. 17/66) ali I u njemu je šturo definisan deo rada sa viljuškarom (utovar/istovar), tako da se korisnici dovijaju kako da na lakši I brži način vrše manipulaciju, često ne obraćajući dovoljno pažnje na bezbedan rad (po sistemu ako nigde ne piše da je ZABRANJENO, znači može-dozvoljeno je).

Šta u stvari mene muči?
Da li je dozvoljeno (nisam pronašao gde decidirano piše da ne sme) da viljuškarista uđe u tovarni proctor kamiona (nisam mislio pešice Wink ) prilikom utovara/istovara robe Question

Nedoumica mi je utoliko veća što roba može da bude složena u dve kolone, pa postoji mogućnost neravnomernog opterećenja tovarnog prostora kamiona (kada se viljuškarom prilazi samo po jednoj polovini vozila a ne po sredini, a možda I grešim), dobijam informacije od vozača kamiona da se to uveliko radi u dobrom delu firmi Exclamation
Molim, ako neko ima neku informaciju da mi pomogne u "razrešenju" moje "pat pozicije".
Pozdrav Exclamation
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slobodanka.Radojevic
Poslao: Uto Maj 30, 2017 12:03 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 07 Apr 2008 Poruke: 1062
Poštovani ZJZ,
naš kolega Petar Nedeljković se potrudio da odgovori na Vaše pitanje. Prenosim Vam njegov odgovor:

Upotreba viljuskara pri utovaru/istovaru kamionskih sanduka ili kontejnera ulaskom u tovarni prostor je svakako dozvoljeno, pod uslovima:
- Da postoji bezbedna pristupna rampa
- Da se viljuškarista pridržava mera i procedura BZR pri vožnji rampom
- Da je opterećen viljuskar po gabaritima i ukupnoj masi usaglašen sa gabaritima i nosivošću kamionskog sanduka ili kontejnera
- Da viljuškarista pri utovaru/istovaru vodi računa o ravnomernom opterećenju tereta u kamionskom sanduku ili kontejneru
- Da se viljuškarista i vozač kamiona pridržavaju osnovnih pravila za BZR, koristeći svaki svoju opremu (viljuškar, odnosno kamion) uz međusobnu komunikaciju.

Tj. ovakvo korišćenje viljuškara je dozvoljeno kada se poštuju mere i postupa prema procedurama BZR.

Primeri dobre prakse:
https://www.youtube.com/watch?v=_nfsBYXtrxg
https://www.youtube.com/watch?v=Yx-E2ztGJgE
https://www.youtube.com/watch?v=Vc_0lmPy4No

Primer loše prakse i akcidenata:
https://www.youtube.com/watch?v=fM8_pBnBxc0&list=PLfh0kXv4FDLOW1kAZSRN4wjgJcVDYlVT7
https://www.youtube.com/watch?v=HOylehMd8Jk
https://www.youtube.com/watch?v=u3NXGU3xInE
https://www.youtube.com/watch?v=xjyhSNkU6WU
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ZJZ
Poslao: Sre Maj 31, 2017 08:13 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 23 Mar 2011 Poruke: 94
Hvala Vam,
na zaista ekspresnom odgovoru.
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Role80
Poslao: Uto Apr 10, 2018 12:32 Odgovoriti sa citatom
Pridružio: 01 Nov 2016 Poruke: 6
Poštovane kolege, zamolio bih za malu pomoć.

Interesuje me koja je prateća dokumentacija, sa aspekta BZR-a, obavezna za dostavljanje prilikom isporuke viljuškara, odnosno da se tačnije izrazim šta je sve od dokumentacije neophodno da dostavi proizvođač, a šta distributer i zastupnik istih da bi pomenuti viljuškar bio pušten u rad. U principu, ovo je pitanje i za svu ostalu opremu za rad, koja podleže i prepoznata je od strane Pravilnika o bezbednosti mašina.

Ono što mene najviše zanima je dokument pod nazivom Deklaracija o usaglašenosti. Naime, imao sam prilike da vidim pomenutu dokumentaciju koju je zastupnik jedne poznate svetske marke dostavio prilikom isporuke viljuškara, a u sklopu koje se nalazilo Uputstvo za rad(ali ne na srpskom jeziku), kao i Deklaracija o usklađenosti, na engleskom jeziku(ali sa evropskim zakonima i standardima). Obzirom da je aktuelnim Pravilnikom o bezbednosti mašina definisano tačno sta sve od dokumentacije mora biti dostavljeno da bi određena mašina mogla biti uključena u radne procese na bezbedan način(Uputstvo za rad na srpskom jeziku, Deklaracija o usaglašenosti na srpskom jeziku-izrađena u skladu sa uputima iz pomenutog pravilnika...), a da pomenute ustanove ne dostavljaju ovaj dokument(Deklaraciju), tj. bar su takva moja saznanja, interesuje me mišljenje svih posetilaca i stručnih lica na ovom forumu po ovom osnovu.

Naravno, zanimaju me i iskustva ostalih kolega, jer kao što znamo jedno je teorija i ono što je definisano kroz Zakon BZR-a, pravilnike i uredbe a obično u praksi i nije baš tako sprovedeno.

Unapred zahvalan.
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku

Prikaži poruke iz poslednjih:  

Sva vremena su GMT + 2 sata
Strana 2 od 2
Idi na stranu Prethodni  1, 2
Napiši novu temu

Idi na:  

Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu