Author |
Message |
|
Gajiæ Branko |
Posted: Wed Aug 07, 2013 13:08 |
|
|
Joined: 24 Apr 2010
Posts: 131
|
Poštovana koleginice,
Akt je uraðen i on mora da živi. Posle donošenja akta slede neke radnje. Prva radnja je upuæivanje zaposlen ih na radnim mestima sa poveæanim rizikom na lekarski pregled. Radi se uput na osnovu akta i podzakonskog akta. Odmah posle donošenja akta treba organoizovati obuku i testiuranje znanja zaposlenih, ukljuèujuæi i obrazac 6.
Jedan primerak akta treba da stoji kod direktora, drugi kod lica za bezbednost i zdravlje na radu, treæi u arhivi, èetvbrti kod sindikata. Na svakom radnom mesru (mislim na radno mesto kao prostor) treba da postoji akt o proceni rizika za to radno mesto.
Sa odborima za BZNR kasnimo, ali imamo sindikate koji vrše svoju ulogu do obrazovanja odbora. |
|
|
Back to top |
|
Jelenica |
Posted: Thu Aug 08, 2013 10:37 |
|
|
Joined: 08 May 2013
Posts: 18
Location: Beograd
|
Hvala lepo na odgovoru. Obzirom da postoji Odbor da li se i clanovima odbora prosledjuje? |
|
|
Back to top |
|
Gajiæ Branko |
Posted: Mon Aug 12, 2013 18:03 |
|
|
Joined: 24 Apr 2010
Posts: 131
|
Poštovana koleginice,
Logièno je da èlanovi Odbra za BZNR imaju jedan primerak
Ima akata na par hiljada stranica i stvar je procene samog Odbora, organizacije i tehnike da li jedan primerak za sve. |
|
|
Back to top |
|
Makica |
Posted: Thu Nov 14, 2013 10:45 |
|
|
Joined: 08 Aug 2013
Posts: 7
|
Imam jednu nedoumicu vezanu za procenu rizika, odnosno pisanje akta.
U dogledno vreme moraæu da pišem novi akt o proceni rizika. Kada sam o tome diskutovala sa prijateljicom koja radi poslove BZR u drugoj firmi totalno sam ostala zbunjena na njen komentar. A radi se o sledeæem:
Kad sam rekla da æu ja da radim novi akt, ona mi je rekla da ja to ne mogu da radim iako imam položen ispit i imam uverenje za obavljanje poslova BZR, veæ da to mora da uradi firma koja ima licencu. Skrenula sam joj pažnju da u Pravilniku o naèinu i postupku procene rizika u èl. 18 piše da poslodavac odreðuje iz reda zaposlenih struèno lice sa položenim struènim ispitom o praktiènoj osposobljenosti za obavljanje poslova BZR da sprovodi postupak procene rizika i da na osnovu toga smatram da imam pravo da pišem akt. Na sve to ona mi kaže da je tu informaciju dobila od inspektora BZR.
Pošto smo u istom gradu i dolazi nam ista inspekcija molim vas da mi odgovorite kako da postupam dalje, da ne bi imala problema sa inspekcijom jer u moju firmu dolaze makar jednom u godinu dana a ponekad i èešæe.
U Tehpro-u sam se spremala za ispit i znam da imate kadar, znanje i iskustvo da mi odgovorite na ovu dilemu.
Unapred zahvalna |
|
|
Back to top |
|
Zoran Šukalo |
Posted: Fri Nov 15, 2013 09:28 |
|
|
Joined: 15 Dec 2008
Posts: 224
Location: Beograd
|
Poštovana koleginice
smatrate da imate pravo da pišete akt, a moje mišljenje je da je to Vaša obaveza da stalnim aktivnostima procenjujete rizike u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu i da uvek kad zakljuèite da je rizik vezi od prihvaæenog tražite korektivne mere kojima æete rizik svesti u granice koje je poslodavac prihvatio. Sve te aktivnosti treba da pratite i vrlo bitno dokumentujete u formi koju ste usvojili.
Šta je problem kad je lice za BZR u radnom odnosu u nekom privredno društvu da je izradu projekta - Akta o proceni rizika radi jednom sam ili uz pomoæ nekog i da izmenu i dopunu radi posle 2,3 ili 5 godina. Znati oblast BZR neznaèi da to neko zna da uoblièi u formu dokumenta koji je ispravan za predstavnika inspekcije a veæi problem je kad se analizira u sudskim procesima.
Ipak trebalo bi da taj dokument najbolje može da uradi onaj koji je stalno u procesu rada ali to traži da se stalno unapreðuju znanja.
Pozdrav |
|
|
Back to top |
|
Makica |
Posted: Mon Nov 18, 2013 10:37 |
|
|
Joined: 08 Aug 2013
Posts: 7
|
Zorane
Hvala vam na odgovoru i budite sigurni da sam u potpunosti razumela šta ste hteli da poruèite meni a i ostalima koji prate ovaj forum i ovu oblast. Svesna sam ja da je ova oblast jako kompleksna, poèetnik sam i možda zvuèim površno , ali se trudim da uðem u materiju najbolje što mogu, jer smatram da je bolje i ovako nego da se pravim kao da sve znam i time dovedem danas-sutra neèiji život u opasnst .Drago mi je da postoji ovaj forum kao i ljudi koji imaju takvo znanje i iskustvo da nas usmeravaju.
Hvala još jednom na ovoj vrsti odgovora pa do sledeæeg puta prijatno.
Puno pozdrava vama i kolegama koji prate ovaj forum. |
|
|
Back to top |
|
Mimica |
Posted: Sun May 05, 2019 01:17 |
|
|
Joined: 22 Feb 2019
Posts: 7
Location: Leskovac
|
Pitanje, kod otvaranja nove firme, da li akt o proceni rizika moze da uradi poslodavac, iako nama polozen strucni ispit, ili mora da angazuje pravno lice sa licencom?
Da li akt o proceni rizika mora bas svaka firma da poseduje, ili postoje izuzeci?
Da li takodje, za svaku firmu mora sa se radi ispitivanje uslova radne okoline, tipa frizerski salon?
I koliko je minimalno osvetljenje na radnom mestu, i kojim pravilnikom je propisano? |
|
|
Back to top |
|
Slobodanka.Radojevic |
Posted: Mon May 06, 2019 08:53 |
|
|
Joined: 07 Apr 2008
Posts: 1126
|
Mimice,
Pokušaæu da dam odgovore na Vaša pitanja:
- Procenu rizika može da uradi sam poslodavac i nije dužan da ima položen struèni ispit, ukoliko poslove BZR može da obavlja sam bez položenog odgovarajuæeg struènog ispita (u delatnostima trgovine na malo, usluga smeštaja i ishrane, informisanja i komunikacija, finansijskim i osiguranja, poslovanja nekretninama, struènim, nauènim, inovacionim, administrativnim i pomoænim uslužnim delatnostima, obaveznog socijalnog osiguranja, obrazovanja, umetnosti, zabave i rekreacije, kao i ostalim uslužnim delatnostima, ako ima do 20 zaposlenih). Naravno, sve ovo pod uslovom da zna kako to treba da uradi.
- Ne postoje izuzeci, sve firme treba da poseduju akt o proceni rizika.
- Treba da se radi ispitivanje uslova radne okoline, minimalno mikroklime u zimskom i letnjem periodu i osvetljenosti.
- Parametri osvetljenja su definisani posebnim standardima. Više faktora se uzima u obzir pri odreðivanju minimalne vrednosti.
Pozdrav. |
|
|
Back to top |
|
|