BZNR Forum Index
Author Message

<  Važni datumi i dešavanja  ~  28.april - Dan BZR u RS

galamic
Posted: Sun Apr 29, 2012 08:03 Reply with quote
Joined: 17 Aug 2008 Posts: 1572 Location: Beograd
Svetski dan bezbednosti i zdravlja na radu
Beta | 28. 04. 2012. - 11:52h |

Svetski dan bezbednosti i zdravlja na radu i Dan bezbednosti i zdravlja na ardu u Srbiji obeležava se danas, a statistika pokazuje da u Srbiji na radnom mestu godišnje strada oko 40 radnika, a oko 1.000 njih se teško povredi.

Statistika pokazuje da se najveći broj povreda na radu dešava zbog nepoštovanja bezbednosnih propisa i nekorišćenja zaštitne opreme, a povrede su najčešće na gradilištima.

Podaci Međunarodne organizacije rada pokazuju da godišnje 2,3 miliona ljudi u svetu pogine na poslu, što je u proseku 6.300 ljudi svakog dana, a posledica toga su gubici od četiri odsto svetskog bruto nacionalnog proizvoda.


Povrede se ne događaju, one su prouzrokovane! (Jan Eqvist)
View user's profile Send private message Send e-mail
galamic
Posted: Tue May 01, 2012 21:51 Reply with quote
Joined: 17 Aug 2008 Posts: 1572 Location: Beograd
Umor pilota obara avione
Večernje novosti, | 01. maj 2012. 20:57 |

Svaki peti pad aviona uzrokovan zamorom, pokazuje statistika. Pilot u Evropi trebalo bi da leti 100 sati mesečno

PILOTI i stjuardese širom Evrope, uključujući i letačko osoblje srpske nacionalne avio-kompanije, ustali su protiv pravilnika o radnom vremenu, koji je predložila Evropska agencija za bezbednost letenja. Na ovaj predlog stiglo je 60.000 primedbi, a letači Starog kontinenta narednog meseca održaće veliki miting u Kelnu protiv usvajanja ovog dokumenta, kojim se, kako smatraju, i te kako ugrožava bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Naime, pravilnikom je predviđeno da pilot u toku dana može da ima i više od 13 radnih sati, odnosno avionom može da upravlja i više od 11 časova. Mesečno u vazduhu treba da provede 100 sati umesto sadašnjih 60, koliko je za komandama primera radi pilot u Francuskoj. Letači traže od Agencije da svoje pravilnike prilagodi naučnim i medicinskim dokazima.

- Naučno je dokazano da se posle devet sati upravljanja avionom značajno povećava radni zamor, koji utiče na moguće greške, a u vazdušnom saobraćaju one mogu da budu kobne - kaže za "Novosti" Predrag Radosavljević, predsednik Udruženja linijskih pilota Srbije. - Još ako se taj radni zamor akumulira, onda može da se desi nesreća poput one u Indiji kada je poginulo više od 159 putnika i članova posade među kojima i naš pilot Zlatko Glušica, koji je upravljao avionom. Crna statistika pokazuje da svaki peti avion pada zbog radnog zamora pilota.

- Predložiti pravilnik u skladu sa onim što nauka preporučuje, sa jedinim ciljem a to je bezbednost, bi naravno doveo Agenciju u direktan sukob sa moćnim evropskim lobijem avioprevozilaca - ističe Radosavljević. Letenje noću, bi trebalo ograničiti na maksimum 10 sati, a Agencija je pravilnikom predložila 11 sati u skladu sa zahtevom avio-kompanija.

NAPOMENA:
Veoma interesantna tema, kao mogućnost diskusuje na savetovanju, 8. maja u Beogradu. Bila bi dobra prilika pozvati i pilote na savetovanje o propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
View user's profile Send private message Send e-mail

Display posts from previous:  

All times are GMT + 2 Hours
Page 2 of 2
Goto page Previous  1, 2
Post new topic

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum